کارشناس دیجیتال مارکتینگ
معرفی حرفه شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ
مدت دوره:
۱۰۰ ساعت
شرایط لازم جهت شرکت در دوره
۱- دارا بودن حداقل تحصیلات پایان دوره راهنمایی
۲- دارا بودن سلامت کامل جسمی و روانی
۳- داشتن حداقل سن ۱۵ سال تمام ) به استناد تبصره ۲ ماده ۱۸ آئین نامه نحوه ی تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد پذیرش کارآموزان گروه سنی ۱۵ – ۱۲ سال ، منوط به ارائه اجازه ی کتبی ولی و یا قیم قانونی کارآموز است( .
مهمترین ملزومات این حرفه یک دستگاه کامپیوتر (و یا لب تاپ) و نرم افزارهای مربوطه میباشد صندلی و میز نیز به عنوان تجهیزات اختیاری می تواند مورد استفاده قرار گیرد
مسیر ارتقاء و تکمیل مهارت کارآموزان پس از گذراندن دوره آموزشی فوق ، در صورت تمایل جهت ارتقاء مهارت خود می توانند دردوره های مهارتی مرتبط شرکت نمایند و یا با انجام پروژهها تجربه لازم را فرا گیرند .
وضعیت کنونی ،آینده شغلی و مزایای اشتغال این حرفه با بررسی اجمالی در بین افرادی که در این حوزه اشتغال دارند در می یابیم افرادی که شروع به فراگیری این حرفه نموده اند می توانند در آغاز بدون داشتن سرمایه با گرفتن پروژه های کوچک و متوسط و به صورت خوداشتغال و فریلنسری اقدام به کسب درآمد نمایند . افراد موفق در این زمینه با مقداری خلاقیت و آشنایی با نیازهای روز جامعه اقدام به فراگیری مهارت مورد نیاز نموده و پس از شروع فعالیت ، ابتدا در سطح کوچک شروع به فعالیت کرده و کار خود را گسترش داده اند . برای این کار می توانید از فضای مجازی کمک گرفت
شرح شغل
اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعهای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار میگیرد.
اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار میگیرد. امروزه رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاهها جای خود را باز کرده و حتی حتی دانشگاههای متعددی در جهان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را در سطح کارشناسی ارشد ارائه میکنند.
رشته دیجیتال مارکتینگ در ایران هم به رغم برخورد سرد دانشگاهها، مسیر توسعهی خود را طی کرده و انتظار میرود در آینده جای خود را در دورههای رسمی مدیریتی (مثلاً دوره MBA در مقطع کارشناسی ارشد) باز کند.
بسیاری از کسب و کارها در پی این هستند که وبسایت داشته باشند یا وبسایت قدیمی خود را بهروز کنند. اکانتهای اینستاگرام و توییتر و لینکدین و توییتر به عنوان مکمل وب کاملاً جا افتادهاند و بسیاری از افراد و کسب و کارهای کوچکتر که از توانایی یا بودجهی راهاندازی و ادارهی وبسایت برخوردار نیستند، شبکه های اجتماعی را به عنوان تنها نقطهی تماس خود با مشتریان انتخاب کردهاند.
طبیعی است در چنین شرایطی «دیده شدن» و «شنیده شدن» به یک نیاز جدی تبدیل میشود. آن هم در شرایطی که همه به ابزارهای دیجیتالی مجهز شدهاند و صداها در این فضا آنقدر بلند است که اگر به سواد دیجیتال و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مجهز نباشید، بعید است صدایتان شنیده شود.
مزایای گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای کد استاندارد بین المللی مشاغل می باشد که دارندگان آن با احراز صلاحیت شغلی می توانند از مزایای قانونی مختلفی بهره مند گردند. از جمله این مزایا : ضوابط جایگزینی و احتساب دوره های آموزش فنی و حرفه ای به جای تجربه شغلی )سوابق کار(، در طرح های طبقه بندی مشاغل کارگاه های مشمول قانون کار