فهرست محتوا:
احیای دوباره مهارت های جوانان بعد از کرونا
World Youth Skills Day 2021
با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 ، روز جهانی مهارت جوانان ۲۰۲۱ بار دیگر در یک زمینه چالش برانگیز برگزار می شود.
یونسکو تخمین می زند که مدارس در بیش از ۳۰ هفته از مارس ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۱ در نیمی از کشورهای جهان به طور کامل یا جزئی تعطیل بودند. در اواخر ماه ژوئن ، ۱۹ کشور هنوز تعطیل کامل مدارس داشتند که تقریباً ۱۵۷ میلیون دانش آموز را تحت تأثیر قرار داد. و ۷۶۸ میلیون فراگیر دیگر تحت تأثیر تعطیلی جزئی مدارس قرار گرفتند.
پاسخ دهندگان به نظرسنجی از موسسات آموزش فنی و حرفه ای که به طور مشترک توسط یونسکو ، سازمان بین المللی کار و بانک جهانی جمع آوری شده است، گزارش دادند که آموزش از راه دور به رایج ترین راه انتقال مهارت تبدیل شده است، از جمله ، سازگاری درسی ، آمادگی کارآموز و مربی ، اتصال ، یا ارزیابی و صدور گواهینامه.
برآورد ILO نشان می دهد که در سطح جهانی ، اشتغال جوانان در سال ۲۰۲۰ ۸.۷ درصد کاهش یافته است ، در مقایسه با بزرگسالان ۳.۷ درصد ، با بیشترین افت در کشورهای با درآمد متوسط. عواقب این اخلال در تجارب اولیه بازار کار جوانان می تواند سالها ادامه داشته باشد.
روز جهانی مهارت جوانان ۲۰۲۱ به مقاومت و خلاقیت جوانان در بحران، ادای احترام می کند. شرکت کنندگان بررسی می کنند که چگونه سیستم های آموزش فنی و حرفه ای با همه گیری و رکود اقتصادی سازگار شده اند ، به این فکر می کنند که چگونه این سیستم ها می توانند در بهبودی شرکت کنند و اولویت هایی را که باید برای جهان پس از COVID-19 اتخاذ کنند تصور می کنند.
چرا روز جهانی مهارت جوانان مهم است؟
در سال ۲۰۱۴ ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۱۵ ژوئیه را به عنوان روز جهانی مهارت جوانان اعلام کرد تا اهمیت استراتژیک تجهیز جوانان به مهارت های اشتغال ، کار مناسب و کارآفرینی را جشن بگیرد. از آن زمان ، رویدادهای روز جهانی مهارت جوانان فرصتی منحصر به فرد برای گفتگو بین جوانان ، موسسات آموزشی و آموزش فنی و حرفه ای، شرکت ها ، سازمان های کارفرمایی و کارگری ، سیاست گذاران و شرکای توسعه فراهم کرده است. شرکت کنندگان اهمیت روزافزون مهارت ها را در حالی که جهان در حال گذار به سمت یک مدل پایدار توسعه است ، برجسته کرده اند.
آموزش و آموزش فنی و حرفه ای چه نقشی دارد؟
آموزش های فنی و حرفه ای در دستیابی به دستور کار ۲۰۳۰ نقش اساسی دارد. چشم انداز اعلامیه اینچئون: آموزش ۲۰۳۰ کاملاً هدف توسعه پایدار ۴ “اطمینان از آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه و ترویج فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه” است. آموزش ۲۰۳۰ توجه قابل توجهی به توسعه مهارت های فنی و حرفه ای اختصاص می دهد ، به ویژه در مورد دسترسی به آموزش فنی و حرفه ای با کیفیت مقرون به صرفه کسب مهارتهای فنی و حرفه ای برای اشتغال ، کار مناسب و کارآفرینی ؛ رفع نابرابری جنسیتی و اطمینان از دسترسی افراد آسیب پذیر. در این زمینه ، از TVTO انتظار می رود که با کمک به جوانان و بزرگسالان مهارت های لازم برای اشتغال ، کار مناسب و کارآفرینی ، ارتقا رشد اقتصادی عادلانه ، فراگیر و پایدار و حمایت از انتقال ، به خواسته های متعدد با ماهیت اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی پاسخ دهد.
TVET می تواند جوانان را به مهارت های مورد نیاز برای دسترسی به دنیای کار ، از جمله مهارت های خود اشتغالی مجهز کند. TVET همچنین می تواند پاسخ گویی به تغییر مهارت های مورد نیاز شرکت ها و جوامع را افزایش دهد ، بهره وری را افزایش دهد و سطح دستمزدها را افزایش دهد. TVET می تواند موانع دسترسی به دنیای کار را کاهش دهد ، به عنوان مثال از طریق یادگیری مبتنی بر کار ، و اطمینان حاصل شود که مهارت های کسب شده به رسمیت شناخته شده و گواهی می شوند. TVET همچنین می تواند فرصت های مهارت آموزی را برای افراد کم مهارت که کم کار یا بیکار هستند ، از جوانان مدرسه ای و افرادی که در آموزش ، استخدام و آموزش نیستند ارائه دهد.